CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Cool People

September 01, 2011

The Epic Worrior Baek

Okey, okey! Aku ni bukan jenis yang suka sangat tengok drama ni (padahal banyak juga drama yang aku tengok - hehehe). Tapi, masa aku tengah melayan rasa bosan aku tu sempat gak la jengah site untuk drama, movie Japan, Korea and Taiwan ni. Then, aku terperasan satu cerita ni. Macam best. Bila dah tengok for several episode, aku rasa cerita dia boleh tahanlah.

Based on real story, cerita Warrior Baek Dong Soo ni berlaku pada Dynasty Joseon. Cerita tentang konspirasi penggulingan ni memang banyak, dan seperti biasa orang yang tak bersalah turut sama terlibat. Cam tu jugaklah yang jadi kat hero kita. Ayah dia dituduh terlibat dalam konspirasi tersebut dan seluruh keluarganya dijatuhkan hukuman mati. Masa kejadian tu Dong Soo masih lam kandungan ibunya, dan selepas selamat melahirkan hero kita ni ibunya mati dan dia dijaga oleh sahabat baik ayahnya. Banyak dugaan yang perlu dia tempuhi sehinggalah dia berjaya mencipta nama dalam martial arts.

Antara pelakon yang menjayakan drama 24 episode ni ialah Ji Chang-Wook (Baek Dong Soo), Yoo Seung-Ho (Yeo Woon) dan ramai lagi (penat nak tulis satu-satu). Apa pun cerita ni okeylah untuk dilayan.


Beberapa picture untuk tatapan korang...




0 comments: