CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Cool People

September 24, 2011

I'm not Satan's Son....?!

The cover of Ao no Exorcist Vol.1 by Shueisha
Uih? Kontroversi btol tajuk entry aku ni, kan? Hahaha... Ekceli aku nak cerita pasal anime yang aku duk layan beberapa hari ni; Ao no Exorcist (Blue Flame). Anime dan manga hasil karya Kazue Kato ni baru je beberapa hari ditayangkan. Asalnya, aku cuma layan lagu 1st opening anime ni; Core Pride dari UVERworld (since aku suka sangat band ni), tak tahulah kenapa tiba-tiba aje rasa nak tengok anime ni kuat sangat. Bila dah layan tu rasa macam syoklah pula.1st tengok pun aku dah jatuh chenta dengan anime ni, Haih!!!

Apparently, anime ni bercerita pasal dua beradik kembar yang menjadi anak Satan (King of Gehenna) dengan sorang wanita yang tinggal kat dunia kita ni (Assiah). Sejak kecil kembar pertama; Rin Okumura dah mewarisi kuasa Satan. Dia tak disukai oleh semua orang dalam bandar tu sebab dianggap budak bermasalah, hakikatnya dia baik hati tetapi selalu disalah anggap oleh dorang. Yukio Yukimura pula sorang pelajar yang bijak dan anak yang baik. Dibesarkan kat sebuah gereja dan dijaga oleh Fujimoto Shiro (ayah angkat dorang yang juga sorang exorcist). Satu malam kuasa Rin telah dibangkitkan dan dia menjadi buruan syaitan yang akhirnya telah membunuh Fujimoto ketika pakcik tu cuba selamatkan Rin. Agak menyanyat hati juga beberapa episod 1 hingga 5 tu (hampir nangis aku.. isk!).Cerita semakin menarik bila kuasa syaitan Yukio tiba-tiba bangkit. Nak tahu lebih lanjut kenalah tengok anime ni sendiri.

Sepanjang cerita ni Rin mula berkawan dengan orang lain selain adik dia. Kat situlah dia mula belajar erti persahabatan dan kerjasama. Wah, tak sabar aku tunggu sambungan anime ni....!

Ok... Dah abis melalut... Ni dia beberapa picture untuk mencuci mata...

Cram class for the exorcist


Mangahttp://www.mangafox.com/manga/ao_no_exorcist/
AnimeWatch Ao no Exorcist Full Episodes For Free | Ao no Exorcist Episodes List

For more info :
 http://www.ao-ex.com/ (Japanese Stream)

0 comments: