CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Cool People

December 07, 2011

Mencari Haluan

Sori... Beberapa minggu ni aku memang takde idea nak update blog ni. Bagi korang yang suka baca apa yang aku tulis, trimas banyak-banyak... Walaupun kadang-kadang tuh, aku banyak merepek dari kongsi fakta dan apa yang sepatutnya. Dan sebab tulah aku menghilangkan diri selama beberapa hari, mencari idea dan mencari apa sebenarnya yang patut aku kongsi dengan korang. Yelah... Takkan asyik nak merepek je, kan? Pergh.... Bukan dapat pahala kalau cam tu... Menambahkan dosa aku yang memang dah banyak ni adelah. Hahahah....

 Beberapa hari ni banyak benda dah jadi (walaupun, aku just terperap kat umah), tapi adalah satu dua perkara yang buat aku bukak mata.... Sedar balik sape aku yang sebenarnya. Berdiri di bumi nyata. Erm.... entahlah....! Aku maleh nak cerita benda-benda tu semua. Tapi ada satu soalan yang berbekas lam hati aku sampai skang.... 'Bertuahkan aku?' Sebenarnya... Ni member aku yang tanya... "Ko rasa aku bertuah tak?" So.. Aku jawablah "Ye!" Dan masa tulah aku mula terfikir... 'Erm... Aku ni bertuah ke?'

 Kalau dulu, serius cakap aku memang rasa tak bertuah. Yelah... Dengan life aku yang terumbang-ambing. Takde impian... Pastu rasa macam takde harapan... Tambah pulak dengan semua yang aku buat tak menjadi, membuatkan aku rasa akulah manusia yang paling malang. Kalau fikir-fikir balik, 'Ya Allah jahilnya aku.' Bukanlah aku nak kata hidup aku sekarang ni dah perfect... Ade lagi yang tersangkut kat mana-mana, tapi takdelah sampai aku terfikir cam dulu. Skang... Aku dah kenal diri aku yang baru... Walaupun masih lagi digelar "DARK" tapi, aku punye mind set dah berubah.

 Aku, kau, dia, mereka dan semua orang semuanya bertuah. Walaupun Tuhan dah turunkan satu bencana pada korang. Satu kepayahan hidup, tapi tu sebenarnya ingatan DIA pada korang dan juga pada aku. Bertuahkan? Masih disayangi Tuhan. Diturunkan bencana dan bala hanya untuk menguji kesetiaan korang pada DIA. Takkan tak rasa bertuah kot? Dapat kasih sayang dari Tuhan macam tu? Aih, peringatan lagi baik dari berterusan dapat nikmat. Kang kalau selalu dapat nikmat, mulalah nak riak dan takbur. Kalau dapat peringatan, kita akan sentiasa berhati-hati supaya kita selalu berada di jalan yang betul. Satu je kita kena ingat pada penghujung ujian tu ada satu balasan yang cukup indah kalau kita tetap sabar. Aih, kalau aku ingat macam ni dulu kan bagus? Sekarang ni macam terlambat pulak. Hahahaha...!

 Erm... entahlah! Aku tak nak merepek panjang-panjang. Kadang-kadang semua ni kita kena fikir sendiri. Kesedaran tu ada dalam diri kita. Nak dengan tak nak je untuk kita cari jawapan untuk semua soalan yang ada dalam kepala kita ni. Bak kata ustaz aku 'Tepuk dada, tanya IMAN.'

p/s: Haih... harap-haraplah kita jadi manusia yang lebih baik... Korang pun doakanlah semoga aku ni berubah. Aminn....~

0 comments: